3.5.11

Bomoh kesihatan


 Suatu hari Sameah merasa loya, kepalanya pening dan perutnya sakit teramat. Dia hairan kerana dia merupakan seorang wanita sihat ,tabah ,berkerjaya dan masih dara. Kerana risau akan kesihatannya, maka pergilah dia berjumpa bomoh untuk mendapatkan kepastian.




Assalamualaikum. Tok oo Tok, apa habaq, sihat ka? dah mengkedarah belum? "


" Waalaikumsalam. sihat walafiat nak. Harini Tok makan banyak. Nasi lemak, karipap,pau, air horlick.. suma bini Tok buat. Sedap oo. Sorilah dah abes. Takdak rezeki la hang. ehehe "


" takpa la Tok. tadi saya dah melantak aiskrim coklat. lagi sedap. huh. dak, sebenaqnya saya datang ni berhajat serta penuh kemusykilan "


" Apa yang kamu musykilkan sangat ni. Mai habaq kat Tok "




" pagi tadi saya rasa loya, pening dan perut ni macam nak meletup.. awat naa dengan saya ni, saya mengandung ka Tok? "


" Mengandung pa aiyh tadi kata masih dara. Sebenarnya, Tok gusar kamu mungkin kena sesuatu yang lebih teruk "


" alamak! apa dia Tok? saya kena buatan orang kah? "


" Semalam kamu makan malam di luar kan..di sebuah kedai Patani bukan?  "


" betul tok,betul. habislah..makanan saya disantau.. saya akan mati!!! "






" Santau pa benda nya minah ni pun. Semalam hang pi melantak kat kedai Limah Lemau tu pasaipa?? Kedai dia tu masak guna Ajinomoto berkilo-kilo. Hang ni sakit perut jaa sebenaqnya "


" tapi loya tekak dengan pening kepala tu kenapa pulak Tok? "


" Loya tu sebab dari semalam  dah 38 kali hang dok pi berak. Berak tengok taik, memang la loya. Pening tu bila sakit tak berhenti hang pening la pikiaq apa penyebab sakit hang "


" eheh..hebatnya Tok. macam mana Tok tahu semua ni? " 






" Hang tu anak jiran aku la mangkok oi. Rumah pun sebelah ni jaa. Semalam mak hang talipon suruh tengokkan hang. Lain kali suruh jaa dia bawak hang skali kalau pi outstation. Tak habeh2 merosakkan karier aku.haiyhh.. "


" alaa...ingatkan kena guna-guna ka apa..baru syokk nak dapat boipren. eheh..eheheh "


" Hang pi balik lekaih. Boh penampaq sedaih apa pun tak dapat budak ni. Inilah masyarakat zaman sekarang, tak habis-habis penghinaan terhadap kerjaya pembomohan aku dilakukan. I can`t accept this humiliation!! "











jaga makan,jaga perbuatan..insyaALLAH tak akan didajaikan =)


25 kali pukul:

Anisa Hang Tuah said...

heheee..ape ni bomoh2

:D

aliarosli said...

hahhahahhahahah, lepas nie bomoh ape lak?

Anitafasha said...

Wakakaka.. Loya tgk berak..

cikblurr said...

hahaaha..hg ni mcm2 bomoh la nub...adeh.....

nabila izyani said...

nub jadi laa sume bomoh..haha
lupe plak nub kan comprak.. kerh kerh kerh..haha

zacky ~786~ said...

hahahaa..~ penampaq jer tok.. :P

.:padie_eyla:. said...

memang nak kena pukoi niee. pukoi pukoi! haha

alyaclumsy said...

haha, bongok je. hahaha

♥e'in♥ said...

hahaha.. ngek.. ape tah bomoh2 segala..

syuwai said...

uiks.. bomoh dia pandai speking no..

muehehehe

afuan shah said...

ngeh3...hahaha..kesian...
ingin sgt nak megandung ye...

iniialahaku said...

khurafat2...hahaha

Eyka said...

rase nak tmpar2 jee..asyik kena tipuuu..jhatt! wekkk! haha:P

Ash Shikano said...

haha...lawak seh~

UNA budak BAEQ said...

dah bapa banyak bomoh dah ni nub ?
agagaga mengong loya tengok taik aku tak penah loya pon . erkk~

*tabik lah tok moh terhabatt . hahaa

Kusch Iskandar said...

bomohkan ai bleh?

cik mici said...

nub pon dah mcm bomoh dah...hehe

Ezay Hadry said...

wah sekarang bomoh dah advance bab2 kredibiliti siap cakap i cant accept this humiliation..hihi loya tekak sebab bau taik, tok??haha

aniswany said...

meluat aku.tapi dok baca gak sampai abeh.muahahahha pukoi mau ??

h A n Y S said...

hahaha~ even ada moral of the story, tp ada lawak nya jgk~ ;D

ghost writer said...

tak yah nak tilik-tilik..tengok raut muka pon dah tau dah apa sebab.caya lah kat bomoh nih..

melantak tak ingat dunia tuh yang buat perut jem..agak-agak lah kalau dah sendat tuh kurangkan makan.

NuReLLe said...

pandai hang bab bomoh2 ni ekkkkkk...:D

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

boh penampaq sedaih~

ïêmå å¢klê§ said...

dahsyatnya berak 38kali....

amira betul.... bagi penampak jerk...

ain nadzirah said...

hahaha. adoii. sakit perut pun jumpe bomoh, payah nie payah,


suka citer bomoh noh ang nie.~