2.5.11

Dia bukan nak makan, dia nak pesan..



waktu kau 3 tahun...
"mak oo mak,belikanlah mainan"

waktu kau 13 tahun
"mak oo mak,belikanlah kaset too phat ..ada lagu Anak Ayam..ya ak au,ya ak au"

waktu kau 17 tahun
"mak oo mak, belikanlah motor..takkan kuaq dengan awek nak naik bas"


waktu kau 19 tahun
"mak oo mak, belikanlah kereta..naik motor awek kata mat rempit"



waktu kau 28 tahun
"mak oo mak, mak support lah duit kawin. duit gaji nak guna beli gaun kat bakal bini"




semua yang kau mintak, semua mak kau bagi........




waktu mak kau 55 tahun
" nak oo nak, mak teringin la nak naik haji "
" err nanti la dulu mak, bulan depan saya da planning nak pegi holiday dengan bini "

waktu mak kau 65 tahun
" nak oo nak, raya kali ni balik umah mak yer "
" ala mak, tak dapat la mak...dah planning balik kampung bini "


waktu mak kau dah takdak
nak oo nak......... "

" MAK!! ALAMAK!! hantu. hantu.. jangan makan saya mak saya mintak maap "

" oiy jadi hantu nanti tak lawa la mak ni hang tau dak. mak ni dalam bayangan mimpi kamu jaa. mak dah lama maafkan kamu. mak cuma nak pesan apa yang mak selalu pesan dari dulu lagi.. sentiasalah ingat Tuhanmu, insyaALLAH yang baik2 sentiasa di sisi kamu "

" sob..sob..maafkan saya mak.. mak selalu pesan tapi saya selalu tak buat.. saya anak derhaka. macam macam saya derhaka kat mak "

" taw sangat dah perangai manusia zaman laa ni.. dah2 mangkit semayang isyak oi. lena jaa hang taw. rajin2 laa doa kat aku ka..haiyhhh "





" iyolah2..dalam mimpi pun nak beletiaq..hehe... terima kasih mak..jahat2 saya mak tetap tak makan saya....  "


57 kali pukul:

miss Fyqa said...

nasihat yg kreatif :)

zacky ~786~ said...

nasib mak die tak mkn.. klw mak die bako die.. baru die tahu ..~ hahaha

aliarosli said...

fikir-fikirkan, banyak yang tersirat

:: Azizah Alwi:: said...

nub..apsal entry kau sadis sangat?? sedih tau aku baca..T.T..

yaya ASHRAF said...

sedih laaa weyy!

♥NuR SyAFiQah♥ said...

sob3..muhasabah diri sat -,-

shafiq said...

Penuh Makna..
Kalau difikirkan tenkenang pengorbanan wanita yang bernama ibu..

ADfeez said...

hahah tangkap feeling la jugak !!! ~

alyaclumsy said...

hehe, suka entry ni. eh, selamat hari ibu =)

black butterfly said...

tgkap cintan jap~~haha...bertuah punye anak^__^

Ριтʏ Ιи тнɛ нσʋƨɛ said...

terbaik . masa dia ada kite kena hargai . and dia dah takda sedekah al fatihah .

sicomot-comel said...

huhuhuhu...

sian mak... ;(
sob sob sob

atenzuppe said...

aku taktau nak gelak ka nak teriak ni nub oi.

MONAT © 2011 said...

insaf--insafff :(

whitelover said...

mak limah dan saya

vampire's lovex said...

kikikikiki..




makkkk !! ai lebiu...





tumpang tulis sini eh nub..haha

nub said...

@miss Fyqa sama2 lah kita..menghargai mak kita. =)

nub said...

@zacky ~786~ tu la tu..mak dia baik..takpa..

nub said...

@aliarosli hehhe =)

nub said...

@:: Azizah Alwi:: hihi, manada sadis la. kena mkan ngan mak dia nt baru hang taw. =)

nub said...

@yaya ASHRAF alamak. maapkan ceq. hehhe

nub said...

@♥NuR SyAFiQah♥ bagus2 =)

nub said...

@shafiq hargailah pengorbanan ibu.. =)

nub said...

@ADfeez jadi la tuuu. hehe

nub said...

@alyaclumsyselamat hari ibu =)

nub said...

@black butterfly pelaq jugak anak dia.. hehe

nub said...

@Ριтʏ Ιи тнɛ нσʋƨɛ itulah yang sebaiknya..

nub said...

@sicomot-comel tapi mak dia tetap sayang anak dia kan..

nub said...

@atenzuppe haha. lagu tu naa.. nak teriak mai aku nak bagi tisu. hehe

nub said...

@MONAT © 2011 =)

nub said...

@whitelover anak maklimah ka?

nub said...

@vampire's lovex ai lebiu too.

eyhh2 i lebiu wahai ibuku.. ehheh

Azi Huhu said...

Ini sumpah nasihat terbaik. i loike

Anitafasha said...

Wakakaka.. Klaka pasal ank ea takut mak dia makan die. hikhik.. Pape pon, setiap ank kena hargai pengorbanan ibu.

ira-yoshida said...

hang ni wat aku seih lak cite pasal mak2 nih...

huhu..

Siti Mashitah Saidin said...

owh, mak! nak tulis entry.. eh silap... :P

starscream aisyah said...

insaf baca entry ni :')

aienz nawawi said...

huhu gud info

ade jugak wat lawak ujung ny

Dilla Nur said...

waduh2...nub makin kretip...hhehe...teruskan usaha anda...


lawatan terakhir dr http://dillanur.blogspot.com/

selamat tgl sahabat...terima kasih utk sgalanya... :)

Anati Soki said...

insaf aku baca entry ni..w akakakkakaka.. konklusi yg dapat aku buat kan...
berleter mak tuh.. kalau takdak. kita rindu tau.. bila ada kita bingit. muahahah

strawberrycincau said...

sob3... kite syg mak kite... huu.. maapkn kite mak.. T__T

Nulia said...

shuke entri ni nub , wahaha~~ dlm mimpi pun nak beletiaq ??? heheh~~

mira madihah said...

saya sayang mak saya . HAHA

aniswany said...

awai2 baca nk feeling dh,syahdu ja..bca yg last2 xjd feeling.hahaha
tp insaf gak la nub oii

JP Nurul said...

haha...unik! suka2..

sya hassan said...

walaweh.. bagus r idea kau nub.. kreatif & b'manfaat.. gud2.. ;p

shahirah adnan said...

hahaha..lwak je..

Amiey White said...

mak , kasih mak . itulah , harap amiey xkan buat macam tu :(

nanyster said...

nub, ang jgn buat aq sedey bole? T_T

EYFAalias said...

dah macam drama tv 3 pulak :D

ZWAN SABRI said...

Nub, jangan jadi anak yang lagu tu naa.. ;)

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

ang kena jadi anak yang baik..jangan nakai2..hehe

ghost writer said...

nanti umur kita dah 65 tahun,untung mak kita tak sediakan kereta mayat.

anamizu said...

nub...hang buat aku teriak la nub T__T

nabila izyani said...

hebat!!

cara nub olah lain dr entry orang lain..teheee..

Nur said...

sedih je dgr...mak sanggup berkorban ape je untuk si anak..tapi adakah kita......................???

KatekateKite said...

slalu rasa camtu.... T_T

bile mintak pape sume mak bagi walaupon dah besar panjang dah keje sume...

ish, sedih tol, slalu wat mak kecik ati =.='