14.3.11

Sameah si roba



  Ada  seorang awek bernama Sameah, sederhana sifatnya, lawa tak lawa sangat dan menggedik pun tak pandai teringin nak bejalan-jalan di Kotaraya Keyyel. Sameah ni memang jenih orang kampung pure, tak pernah lihat era perbandaran. Belajaq pon penyegan(pemalas) gila babas.  Orang dok belajaq dia dok wat benjadah lain


Berjalan-jalanlah dia ke Kotaraya Keyyel melawat KLCC.. mak dia kata KLCC tu tempat baguih tempat maju...

  Tengah dok syok berjalan, Sameah   terlihat  sorang awek freehair,putih melepak sedang  terkinja-kinja di tepi ayaq pancut. Sang jejakun pula sedang giat dok snap gambaq awek ty menggunakan kamera dslr besaq gajahnya... 


Sameah panas hati dan sangat bengang dengan perangai kapel tersebut.Dia cemuiyh sangat menyaksikan perangai pelaq depa dan terus jerit sekuat hati...



"Woi minah, amboi mak hang tak ajaq ka dari kecik2 yang hang tu betina. Tak taw malu semacam jaa aku tengok. menggedik kalah kora2!"


awek tu lantas mendekatinya...   "err miss, what do you mean by betina? i can only hear that word clearly. the others i can`t hear it clearly"

"Haa tudia laa dok cakap bahasa apa pulak dia ni. Wei cakap melayu tak bleh ka hang ni. betina garik sungguh. hang dok mana? buat malu kampung hang sungguh aiyh"



Awek tersebut blurr abes dan mengambil langkah untuk memperkenalkan diri.. "err my name is Natascha. I came from Canada to visit this wonderful country, Malaysia"


 Sameah macam penah dengaq apa tu Canada. Tiba-tiba dia teroiyh teringat zaman kecik2 dulu dia dok main lawan pemadam ngan membe, tang atas pemadam tu ada bendera negara. Dia selalu guna pemadam bendera Canada. Rupa-rupanya awek tu minah salleh. Kawan dia pernah ajaq sesuatu kalau terjumpa minah salleh ni...  dia lantas mengaplikasikannya....



"err ketepi ketepi  I wanna pee "   dan terus lari balik kampung.



Natascha ternganga,tercengang dan terus nekad taknak menggedik lagi dah kat KLCC tuh. 

Kawan2 dia gelak mengekek bila Sameah cerita pasai kejadian tu....
"Tu la hang, dulu pi sekolah kerja dok main lawan pemadam jaa."

balas Sameah...  "ala ampa tunggu, satgi aku p beli pemadam banyak2 nak tambah pengetahuan. huh!"














nota renyuk kakipukoi :
Dulu kecik2 dalam kelas kalu nak pinjam pemadam, aku slalu pinjam kat dak2 pompuan. Aku kata lagu ni....
"wey nak raba (rubber pemadam versi aku)" harharhar

76 kali pukul:

Miss Ran said...

erk kecik2 da gatai

shereena said...

tudiaa..malu gila sameah..hahahahaha

nub said...

@Miss Ran erkk. pnjam pmadam pon gatai naa...

nub said...

@shereena haha..adeh

sicomot-comel said...

nub...!
nak raba !!

hahaha

nak duk tambah pengetahuan..^^

strawberrycincau said...

hahaha..sameah2... wat malu contry sunggoh!! haha..err, jom ajak sameah men lawan pemadam...;p

mira madihah said...

rindu nak main rubber HAHA

JP Nurul said...

amboi gatai!!!nak raba ank dara...haha

d_tieah said...

Adoi Sameah.. Wat malu jaa ang ni.. Hahahah.. Tuu diaaaaaa.. Lawan pemadam.. AKu pun suka noo..



Entry Terbaru 1 : Isu Ultraman, Power Rangers, Doraemon Dan Tsunami
Entry Terbaru 2: Loji Nuklear Jepun Meletup Dan Pencemaran Radioaktif Berlaku?

afuan shah said...

betoi nub..raba...
hahahha..
yg takleh blah cemana Natacha tu buleh paham plak yg sameah kata dia gedik???hahahaha

black butterfly said...

ketepi3..i wanna pee...hahha^___^

iniialahaku said...

jom ar lawan raba....jom ar..jom ar...

FariehanIbrahim [LBC] said...

haha! mmg org kg pure si sameah tuh,

org klate mmg pggl roba, raba tu kalu time gatai! haha >.<

JD Jen said...

hahaha! aku pun suka raba..Rabani! kahkahkah!

cikblurr said...

hahahhaaha......dulu kecik2 slalu dok men lawan pemadam lam kelas...

(✿◠‿◠) said...

lawak!!!!!! giler la.. nk g beli pemadam gak la lepas nie... beli yg satu packet kat Mydin tue ade jual.

dLa said...

hahaha, mase skolah suka main raba !

Anisa Hang Tuah said...

gatai mcm hang

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

mmg nostalgia betoi la.. bila tingat dlu sek rndah dok lawan graba..

! Encik Nakal ! said...

hahahha~~`sempoi2

♥NuR SyAFiQah♥ said...

cehh..citer punye kemain panjang ghupenye nk ckp psl pemadam..hahaha

CikTomyam said...

ahhaaha adeiii..sgt suweeet bila teringt masa kecik-kecik..hahaha =)

sya hassan said...

hahahaha.. slalu kene kalo na pnjm pemdam ke hape.. "weii na raba.." msti dak laki jwb.. "meyh sni.." *sengall!! gatai skali.. haha senget!!

Amiey White said...

dulu kecik2 suka men raba tu dengan kawan2 (pemadam)

hahahahaha

lieya orange M.I. said...

ayat akhir tak boleh blah....
tp dulu2 mana ada panggil pemadam kan..paggil rubber...
oklah, panggil raba haha :))

bedpet said...

tu dia. kecik2 dh jadi peraba. hahaha ;p

iszieylyanziy said...

tu diA CEQ,,malu noh kalau kena kat batang idung sndiri,,ahahha,,lawak2

Taufiq Tiramisu said...

hahaha..bengong punye sameah..

Aku shj said...

nak raba. xboleh blah.

nabila izyani said...

nub , jom main rubber..
nub amik negara zimbabwe.. hehe

KinosKoko said...

nub, nak raba..hahaha

nub said...

@sicomot-comel nah amek! hahahah

nub said...

@strawberrycincau dia champion oo.. hang berani ka? haha

nub said...

@mira madihah main rubber rubber. hahaha

nub said...

@JP Nurul erkk! adeh. ahaha

nub said...

@d_tieahhihiii.. adeyyaiii

nub said...

@afuan shah tu laa..canggih punya canada. hahaha

nub said...

@black butterfly hahahahaha..adoiii....

nub said...

@iniialahaku jom. tengok sapa lagi pandai raba. harharhar

nub said...

@FariehanIbrahim [LBC] haahahahah.adoii..saket perut

nub said...

@JD Jen alim naa. haha

nub said...

@cikblurr hahahha..syok o.try la fight sameah. hahaha

nub said...

@(✿◠‿◠) pastu lawan rubber. hahaha

nub said...

@dLa
hihihi. betoi2.

nub said...

@Anisa Hang Tuah hang la ajaq. haha

nub said...

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr an an. syiokk gila

nub said...

@! Encik Nakal ! jemmm.jemmm. haha

nub said...

@♥NuR SyAFiQah♥ harharhar. lariiiiiiik

nub said...

@CikTomyam tu laa..sameah punya pasai laa ni. ahhaha

nub said...

@sya hassan hahaha.nak pinjam ka? mai nak bagi. hahahah

nub said...

@Amiey White ya ka amiey? musykil. hahahahah

nub said...

@lieya orange M.I. tu laa.. nak raba. ahahahah

nub said...

@bedpet nak raba! hahahahha

nub said...

@iszieylyanziy hahahah. lariiiiiiiii

nub said...

@Taufiq Tiramisu kihkih..adeyyyaiii

nub said...

@Aku shj nah amek! hahahaha

nub said...

@nabila izyani hahaha.jom lawan

nub said...

@KinosKoko nah amek! hahaha

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

hahahha sengal jap jadi...
raba? erk~

lavender harum wangi said...

kat rumah aku ada selori raba kalau kau nak. main la kau raba2 puas2. KAHKAHKAH :D

Dark Chocolate said...

2 laa. mak anta pi sekolah suh belajar la. bukan men pemadam jer. haha

Woofer Storm said...

nub,nak raba skit boleh??heheeee
cun brooo

YanaMIB said...

klu ko lwn pemadam dgn aku mesti ko kalah..lalala~ =P




Apa kata anda??>>
TAKDE KAD, TAKNAK DATANG KENDURI KAU!!

fatin_mira said...

huhuhuhu,nak robaaaaa :P

teddyuna said...

hehehe lwk2 en nub.. tpi btul opah una pggil pmdm tu raba.. raba+rubber
getah
org kg ckp omputeh cmtuler jdinye.. tpi best dgr

cik ciput said...

ngok ngek hang nub..hahahaharussssss lah meraba..keh3

aLieF si Muncung ManiS said...

ada gak kebaikan main lawan pemadam ni..huhu..nub,,jom main lawan pemadam,,kalau nub kalah,awek nub bagi kat alief...haha..gurau ja...

nub said...

@AMIRA ATIYA MYRA_ZOE wahha..lariiikk

nub said...

@lavender harum wangi mai nak raba,mai nak raba. hahaha

nub said...

@Dark Chocolate bukan main raba-raba. ahah

nub said...

@Woofer Storm hahaha.adehhh

nub said...

@YanaMIB try la lawan sameah.

nub said...

@fatin_mira auww auww. ahhaha

nub said...

@cik ciput kehkeh..adeiii...hahaha

nub said...

@aLieF si Muncung ManiS aku bagi sameah. hang mau? ahhaha

Jeely jelly said...

amboi si sameah nie.. bahase omputih pun tak penah dgr. parah2 :)
mak saye pun pggil rabe.. haha