23.4.11

Marilah berjumaat

Selamat hari jumaat semua..

"hareeem menjadah pa hari jumaat, harini sabtu woi!"

Hang dok sengap dahla, ni time aku tulih ni hari jumaat. Boh penampaq sedaiyh baru hang taw. harhar


 Ni yang jantan2 aku mau tanya ampa rajin dak pi semayang jumaat? Mesti aa rajin pi.. Dapat lena dalam ekon, dapat pakai kepiah, yang paling syiokk pakai kain pelekat.. perghhh berangin waa citer kat lu....
Hareyy niat terpesong oo. Takpa2, kalu dah rajin tu baguih. kewajipan tu habaq hang



Laa ni ceq nak habaq benda2 yang ampa patut elakkan ketika pi berjumaat :

1) selipar toksah pakai yang lawa2
Pakai yang tak sama dua2 belah, selipar putus tak pun selipar perempuan. Kalau kena tibai tu sah2 geng sotong yang tibai. harhar


2) Duit jangan bawak seringgit jaa.
Bawak 2 ringgit, seringgit masuk tabung mesjid seringgit lagi buat beli dadih. 


3) Pakai boxer/suaq dalam kalau berkain pelekat
Kot2 berlari sebab mai lambat, takdak la huduh benor orang tengok. Yang jenih ketegaq takmo pakai suaq kecik ni payah. Dah la mai lambat, orang dok lari kat belakang surrender teroiyh nampak kain ampa terselak-selak. 


4) Motor jangan parking tengah panas
Hat yang ni paling penting. Kalau parking bawah panas, satgi abeh semayang naik moto mau tebakaq pungkoq oo. Silap-silap teloq tu jadi setengah masak. harharhar




Dah dah aku habaq sikit jaa, habaq banyak satgi ramai pulak awek nak ikut pi semayang jumaat, nak tengok laki  lari pakai kain pelekat. Lepas ni jumaat mai awai laa naa, paling kurang dapat melantak pisang. kihkih.






Semayang jangan tak semayang, 
niat biaq betoi-betoi ikhlas insyaALLAH pahala Tuhan akan balas


41 kali pukul:

kiz said...

sapa tak pi tu kalau jumpa kasi pukoi ja..tak pun kita bako je..

KAMIHIDUP said...

:)

tieha ismail said...

lol...berangin...apa da ko ni....

nurkaloi said...

hahaha sengal mu....eah nub bleyh masak ke telor tuh??

hahahahahah

hafiz hafizol said...

Pekatnya loghat bro.. Huhuhu... terbelit lidah baca nie.. Muahaha..

nub said...

@kiz pukoi! bako! pukoi!

nub said...

@KAMIHIDUP jangan x p oi. haha

nub said...

@tieha ismail hahaha. betoi kot

nub said...

@nurkaloi setengah masak boleh kot. kahkah

nub said...

@hafiz hafizol hahaha. biasa bro!

little cart00n said...

nub p solat jumaat tak semalam?
hehe

Anisa Hang Tuah said...

bagussss

bact said...

seringit boh lam tabung
seringgit lagi beli dadih





yang neh gua sokong!!!
hahhaha

THE LEKAT LEKIT STORY said...

yg dok area kl kalau hilang brg lebih2 lg selipar mahal or kasut sila check kat pasar karat esok paginya.. kekekekeke

aliarosli said...

cet, asam nye nub

ngajo bukan-bukan

yang bek part letak moto je

ko gi solat dak? hhahhahahah

Dark Chocolate said...

lame giler dah tak komen kat sini. aku takat bce jer.hahha...umphh, niat pi masjid awl mkn pisang err ? hahaa

zacky ~786~ said...

hahaa..~ ada org g masjid pekena rojak dulu ...adehh

nas said...

1st singgah sini
hehhee
nice entri
kalau aku aku xbawak duit pun
hehhee
parking mmg terpaksa tempat panas.. sbb slalunya xde tempat nk park..
xcukup.. hu333

syuwai said...

betul tu, tak yah nak pakai selipar lawa2x. Guna je slipar tandas korang.

simpan je slipar korang dkt kreta @ ikat dkt motor..hehe

sebab tak bagus pakai selipar sebelah lain pastu seblah lain. [mewarisi papa kedana]

*pernah terbaca & dgr msa ceramah agama ^___^

ira-yoshida said...

aku ngan jin ho sokong kna gi smyg jumaat awal2..

ank muda skrg nih pergi lmbt tp blk awl lak..

hahaha..

erkk..klw beli dadih, blikn aku skali ea(^,^)

nabila izyani said...

haha..
pkai selipar size lain2..
ataupun sebelah letak kat pintu depan. sebelah lgi letak kat pintu belakang...

Woofer Storm said...

setengh masak ke bro??hahaaaaa
lawak gila entry tapi ada mksud gak..

nanyster said...

Alamak! lupa nak p smayang jumaat la ni! :O

Fyqa said...

mu nih. sengal. hehe

akU GaDis said...

perghhh..

camgitu eh nub? haha

Sca Ndx said...

no 4 mmg dah takleh nak elak lah oit.
panas tak panas. terima jela. heheh

nub said...

@little cart00n wajib p la! haha

nub said...

@Anisa Hang Tuah baguih3

nub said...

@THE LEKAT LEKIT STORY nike 20 hengget jaa.. hehhe

nub said...

@aliarosli pi la. hang p dak? haha

nub said...

@Dark Chocolate laa mana menghilang ceq oi?

nub said...

@zacky ~786~ kena sekali ngan cendoi. perhhh. haha

nub said...

@nas tu pasai kena mai awai, hehe

nub said...

@syuwai haa seb bek hang habaq..pakai selipar jamban ja la...

nub said...

@ira-yoshida nak p sendiri aa! haha

nub said...

@nabila izyani hahaha. adeh2... pon boleh naa

nub said...

@Woofer Storm tu la pasai, tiga suku masak. haha

nub said...

@nanyster dah 3 minggu beturut ka? haha

nub said...

@Fyqa
harhar

nub said...

@akU GaDis tak caya tanya laki hang. haha

nub said...

@Sca Ndx mang cacing kepanasan la jawabnya. haha