23.5.11

Kegagalan 3 perkara


Hari ini aku terasa amat sedih, pilu, sayu dan luluh segenap hatiku. Tepat 5 minit lepas aku telah berjaya menyimpulkan beberapa kegagalan dalam hidup aku..



Kegagalan 1 : Membuat bubble chewing gum
Walaupun aku membeli cuinggam Boomer 5 kali sehari dan training meniup buih setiap kali mandi, aku masih gagal. Sering aku digelak, dihina dan dicaci rakan-rakan yang tidak faham akan kekuranganku ini...sob sob...




Cis bedebah punya awek comel. buat belon cuinggam sambil muka menganjeng aku





Kegagalan 2 : Membuat objek daripada kertas
Sememangnya aku gagal bab membuat kotak, burung, ayam, kambing, ular malahan gajah daripada kertas. Paling terar pun aku boleh buat hanyalah sebuah kapal terbang kertas yang sangat cikai. Itu sahaja kebanggaan diriku. Yang lain semua masih diriku dibelenggu kegagalan...=(






Nak buat burung begini masih tak pandai, jaga burung sendiri saja lah....






Kegagalan 3 : Menggulung lidah
Ini mungkin kegagalan yang paling kurang aku ratapi kerana setelah belajar biologi, baru ku ketahui sebenarnya aku ini traits recessive. Kalau anda yang berjaya, maka anda adalah golongan dominan. Namun, gagal masih bermakna gagal. Aku tetap berada dalam kesedihan.







tak padan kecik, dah pandai menganjeng  orang












yang ni lagi sekoq








ini lagi macam haram.. menganjeng tanpa belas kasihan





Walaupun aku gagal, aku masih meneruskan hidup dan tidak berasa ingin bunuh diri mahupun bunuh orang. Aku sedar, seteruk-teruk kegagalan aku, orang lain pasti lebih berat kesusahan yang menimpa. Ada yang tak boleh tekan tubi, seat up dan tak boleh duduk atas kerusi kafe yang sangat kecil. Kalau duduk nanti patah kaki kerusi tersebut.


Ada yang nak beli cuinggam pun tak mampu, pegang kertas A4 pun jarang-jarang, ada pula nak gulung lidah tapi malangnya lidah pun tidak ada.. Sesusah-susah aku, susah lagi hidup Justin Bibiaq yang tiap hari jadi bahan. Padan muka hang Bibiaq.


Dalam kehidupan, kita tidak boleh mudah berputus asa walaupun peluangnya tipis seakan-akan tiada. Biaq pi  apa orang nak mengata. Contohnya, aku tidak pandai menggulung lidah namun aku tetap cuba tanpa jemu. Tiap kali ada gadis comel pandang, mereka kata aku kurang ajar kerana menjelir lidah padahal aku sedang mencuba menggulung lidahku.. 










apa tengok-tengok? aku tengah training gulung lidah la oi

70 kali pukul:

Budak Giler Cadbury said...

hahah lidah yg cabang 3 tu yunho TVXQ bole buat hhehehe

deeya said...

semua yang kat atas tu aku tak reti buat .. tapi aku berjaya meneruskan khidupanku . huhuhu ~

CikAizA said...

hahahhaa.. istilah yg sesuai buat hang ni apa ek nub?? aku baca pun jadi sedih n kecewa sama... hahah

KAMIHIDUP said...

sabar jelah nub. heee.

Afuan Shah said...

cesss...ingat apa yg serius gila tadi...hahaha

Miss Dolce and Gabbana said...

dulu aku pun tak pandai buat bubble cuinggam tapi lepas dah practice aku dah boleh buat tapi tak lama.Origami mmg tak pernah walaupun ada subject pendidikan seni visual disekolah.mewarna je yang aku suka.Gulung lidah tu aku suka.haaha.Pengajaran dia setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing2.Syukur dengan apa yang ada :>

aCeraP :) said...

kita sama!!! haha

nabila izyani said...

no 1 ngn no 2 jaa tak reti..
yeahh reti gulung lidah!! haha

mimizuzuhaha said...

yg boleh gulung lidah sampai dah mcm kelopak bunga tu memang hebat.

Cik Yatt said...

sabo la stiap org ad klebihan dam kekurngan masing2...:)

bersyukur dngn ape yg kite mmpu lakukan keh..

UNA budak BAEQ said...

sama lah . kegagalan di atas acap kali membelenggu diri ku yang comel beudi pekerti nih . tapi aku masih bersabar .








*aku takdak burung utk dijaga.

bact.! said...

gagal sekali tak bermakna gagal selamanya

gagal exam pon boleh repeat

cik ciput said...

nub, kita serupaaaaaaaaaaaaaaaa.... T_T

iniialahaku said...

tangan di dahi, jari berbentuk L.....hahaha...

lek ar, bnda 2 atas tu pun aku xmmpu nk buat...hahha..

kodokecik™ said...

haha...baik punya...lek ah...gagal hari ni takan selamanya gagal..ayat cliche..

delarocha said...

haha..kita sama

fail dalam tiga tiga benda di atas.

vampire's lovex said...

pehhh nak bangga jap..tiga2 tu aku boley buat,..kikiki..nnti aku aja hg ehh....tapi tang gulung lidah tu,xdapek nak nolong..huehue...

xde la gagal mana pon haaaa nub oii

InaNina said...

aku pandai gulung lidah. hekhek :P

hafiz hafizol said...

Hahahha.. lawak la nub.. kih3.. Sama lerr kite.. HH pun x leh gulung lidah...

Shafiza said...

Bila kau tulis pasal gulung lidah, baru aku try.
Haaa boleh2. (*nganjing kau ni) hehe =p

Siti Mashitah Saidin said...

aku pon dok praktis menda yg no 1 tuh... x reti kot.

dLa said...

ekeleh nk wat belon tu pun tk reti ke :P

cik faiqah said...

sian lagi justin bibiaq kan..hahahha
aku pun tak reti wat belon chewing gum..wat belon guna air liur boleh la..hahhaha

cikblurr said...

hahahhah...sabar jela..tapi yang no 3 tu aku memang pndai wat..keh3....

aRaN said...

buat o reti tak?? hahaha

ABU said...

hahaha..seng je la guling lidah tu..

origami burung tu pun seng jugak..sini aku ajar..hahaha

fathiahRAIHANA said...

tiga2 cek bule buat . hee ~
meh laa berguru :P

fathiahRAIHANA said...

tiga2 cek bule buat . hee ~
meh laa berguru :P

alyaclumsy said...

hhhhahhaa, kita geng. i pun tak reti semua senarai kat atas tu. wakakkaa. ada jugak geng rupanya, ekeke

fikri FAUZI said...

cuba hang goyangkan telinga..boleh?

Shamsuddin Amin said...

haha
x leh x semestinye x ok kan...
ak semua boleh...=P

aniswany said...

ni awat tiba2 dok kutuk justin bibiaq plak nih.lari tajok nub oii.HAHA

lost kitty said...

tak bermanfaat pun benda2 ni
kekeke

Rai said...

hmm..cuma tak reti gulong lidah.. kihkihkih

Sca Ndx said...

yess.
aku lagi hebat dari kau.

mampu gulung lidah dan buat bubble chewing gum

origami masih gagal lagi. hehe

Cik Hati said...

haahaha...adehh...tak dak menda len ka hang nak wat nub oii...dok men gulung2 lidah lak...tergeliat baru tau... :P jelan sket...hehe...

nub said...

@Cik Hati wekk! ahhaha

nub said...

@Sca Ndx aku akan brusaha. nanti hang. haha

nub said...

@Rai menayang le tuu. ahaha

nub said...

@lost kitty eheheh

nub said...

@aniswany amek aku jlen lidah kat justin bibiaq. harhar

nub said...

@Shamsuddin Amin hang memang terar. ajaq aku!

nub said...

@fikri FAUZI dohh aku x pandai oo.

nub said...

@alyaclumsy x mau la geng ngan hang. haha

nub said...

@fathiahRAIHANA ajaq ceq!!

nub said...

@ABU deng aku dari dulu fail.. ceittt

nub said...

@aRaNbuat o kacang beb

nub said...

@cikblurr belagak letewww. hehehe

nub said...

@cik faiqah pakai ayaq lioq aku buleh gak. belon cuinggam ni aku x leh. hadeiii

nub said...

@dLa amboii pandai bahan orang naa laa ni.. hehe

nub said...

@Siti Mashitah Saidin moh le kita pi tusyen

nub said...

@Shafiza grrr!! haha

nub said...

@hafiz hafizol jom kita p berguru. haha

nub said...

@InaNina bangga leteeewww. hehe

nub said...

@vampire's lovex haha. taktaw pasaipa, aku terasa gagal. hahaha

nub said...

@delarocha marilah kita menuntut...

nub said...

@kodokecik™ hahha. hero mesti kalah dulu

nub said...

@iniialahaku deng. hang mengloserkan aku. hahaha

nub said...

@cik ciput marilah kita p bertapa mencari ilmu berguna. hahaha

nub said...

@bact.! hehhe. betoi3

nub said...

@UNA budak BAEQ nak sebijik dak? haha. una una....

nub said...

@Cik Yatt baik bos!

nub said...

@mimizuzuhaha semestinya bukan aku...

nub said...

@nabila izyani haha. belagak oi!

nub said...

@nabila izyani haha. belagak oi!

nub said...

@Miss Dolce and Gabbana hhehhe. naisss!

nub said...

@Afuan Shah haha. hamek hang

nub said...

@KAMIHIDUP itulah yang setakat termampu.. jahahah

nub said...

@deeya bagus anak muridku. haha

nub said...

@Budak Giler Cadbury x kenai. kahkah