15.8.11

Bomoh penyakit misteri


Alkisah tersebutlah bahawa wujud seorang bomoh handalan di Kampung Meloqlaqpongpang. Tok Moh namanya.

Segala macam penyakit telah diubatinya. Daripada yang biasa-biasa saja hinggalah ke misteri dan the unsolved diseases gamaknya. Sakit batuk berdarah, perut membusung, badan bernanah dan bermacam lagi. Malah, gempar suatu ketika dahulu dia berjaya merawat penyakit misteri anak gadis yang tergila-gilakan Justin Bibiaq. Kini, dia diserbu peminat-peminat KPOP untuk membuang penyakit parah yang menulari jiwa mereka itu.


Apabila terdengar dek berita hangat ini ke telinga Karman, dia segera mencari Tok Moh kerana dia berada di dalam bahaya yang amat bahaya sangat. Fizikalnya, mentalnya, jiwanya dan raganya mungkin musnah jika dia terus membiarkan penyakitnya begitu sahaja. Maka suatu hari, ketemulah dia dengan Tok Moh..




"Assalamualaikum. Tok oo Tok. tolong ubatkan saya segera Tok. sangat urgent!"


"Waalaikumsalam. Sabaq nak oi. Tarik nafas dalam-dalam. Cewaah, seropa pakar psikologi pulak aku ini. Haa Tok tau, hang ada penyakit misteri kan?


"Hebat la Tok ni. Belum habaq lagi dah tau dah. respek lahh"


"Ghahaha. sudah semestinya lah. Mengikut pengamatan Tok, hang ni ada penyakit bitas"


"Hah, apa tu bitas?"




"Ceh, sakit sendiri buat-buat tanya pulak. Ini penyakit khas untuk lelaki. Sakit bitas ni bila kena kat seseorang, dia akan merasa seperti "aiskrim" nya terletak di pipi, hidung dan anggota badan yang lain. Padahal itu suma bayangan semata.."




"Oh lagu tu naa. Dak aiyh, bukan penyakit tu la. Saya punya elok jaa parking kat bawah ni haa"








"Kalau begitu...hah! Tok tau dah. Hang ada gatai-gatai kat badan, tangan, kaki, teloq..semua gatai an?"


"Eih. manada lah Tok. Teloq saya ok jaa sihat walafiat"








"Tak syak lagi, ni tak lain tak bukan hang ada penyakit gatai merenyam. Pantang tengok awek cun, keja nak menggatai jaa. wahha. Tak ternafi dek akal lagi kehebatan saya, Tok Moh yang terar"


"Hadoii. bukan penyakit tu la Tok. Penyakit lain. Apa ni suma tak betoi jaa"




"Dah tu, penyakit misteri apa lagi. Apa yang gatalnya?"
















"Ni haa, Tok tolong cabutkan RAMBUT GATAL saya ni boleh dak? Lagi bes kalau tercabut dengan akar dia sekali. Perhhh nikmat tak terkata oo. Saya nak buat sendiri tapi mak saya selalu marah. Tu yang saya datang cari Tok ni. Haa cepat la Tok, tolong ubatkan penyakit misteri saya ni"








"Anakharun misteri kajadahnya gatai lagu ni. Baik hang blah cepat sebelum aku santau hang jadi nasik lemak. Tau la sedap tarik rambut gatai tapi toksah la menggatai sangat sampai nak mintak bantuan aku. caiit!apadaa"



19 kali pukul:

Alip Apai said...

muahahaha..

rambut gatal??

kalo ak trus p amek shaver shave bg botak..

hahaha

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

kah kah kah anakharun pnya karman.:D

Afuan Shah said...

nak halaiiii...
rambut gatai ja pon..
tp serius...layan gila waktu ada org cari rambut gatai..haha

lavender harum wangi said...

alalalala manja betei si Karman ni. hakhakhaktuihh~

FARAH IZWANI RAMLI said...

haih. rambot gatai.
sengal. grrrr

ZWAN SABRI said...

bulan posa Nub ooi.. orang gatai teloq x dak bulan nii.. HAHA


MySuaraBlog: Hidupkan Kad Raya

mira madihah said...

harhar sengal sengal

UNA budak BAEQ said...

arghhhh gatai gatai gatai !
tolong garukan abam nub .
hew hew hew

kamarukom said...

gatai teloq la abg nub...
nk tlg garu dak?

supa-jelli said...

ade ke istilah rmbut gatai? as in rmabut tu rasa sperti utk digaru?

nabila izyani said...

haha
rambut miang rupenya yang disruh tarik...

Khuzrin Kamarudin said...

Gatal punya rambut... hahhaaa.... kau memang layak menulis pasal bomoh lah nub...

deeya said...

gatai punya rambut .. kasi makan penampaq jer tok moh ooi . huhu ~

aleen aiden said...

muahaha,mcm hape!haishhh

Siti Mashitah Saidin said...

santau nasik lemak? hahaha...

*nub, tak oke lagi yang read more tuh?*

Feza said...

gunalah yun nam hair care. pasti berkesan.

Sarkasiz said...

hahaha...rambut mana yang gatal?
rambut bawah? keh3x

ir prof dr alia rosli said...

hahhahahha, lame dah tak menghiburkan hati baca entri lawak hang nub

salwaismail said...

hahaha. rambut yg gatal sebenarnya --"