19.10.11

25 daripada 155 keseronokan putus cinta

Ini adalah post minda terbuka dari orang yang tak terbukak mana pun minda dia. Cuma dia kadang-kadang kecik dulu selalu jugak zip terbukak. selebet kanak-kanak, biasalah.





Selalu manusia takut, gentar, gusar, sedih, pilu, sebak, down, sakit, perit bila putus cinta. Cinta pun taktau apadia, sedih saja yang lebihnya. Maka apa kata kita buang semua sakitperit yang mengada itu, kita cuba cari keseronokan yang diperoleh bila putus cinta. Ada lebih kurang 155 keseronokan putus cinta yang aku tau. Laa ni habaq 25 dulu lah naa :



dapat jadi gemuk sesuka hati

jimat duit

tak perlu send report tiap-tiap hari. buat repot kimia seminggu sekali pon belum tentu hangpa ni

boleh lebihkan duit sendiri untuk makan. dulu bayaq 2 person. now 1 only.

boleh makan dengan lahapnya tanpa perlu ditenung pasangan

tak sakit badan kena cubit yang kononnya bermanja-manja

tak sakit hati bertekak yang kononnya bergaduh itu tanda sayang

boleh tido tanpa terjaga pukui 2-3 hari sebab awek kejut kononnya rindu.

telefon kau boleh letak di mana-mana tempat yang kau suka

pegi berak takpayah nak bagitau

boleh tido dengan puas dalam bas nak balik rumah tanpa digesel bahu diberi air liur meleleh percuma oleh orang tersayang

tak perlu cari alasan bodoh bila pasangan hang suspicious kat hang

tak perlu serabut-serabut nak fikir kahwin. nak anak berapa, nak letak nama apa. dia nak letak nama bibier, hang pulak nak letak nama rozmey..punggaah

tak perlu sibuk cari port baek nak buat projek

boleh main facebook sendiri tanpa perlu pasangan menyibuk nak login.

boleh letak password yang tak menggunakan nama pasangan sendiri

tak perlu buat memek muka merasa comel dengan harapan mampu memujuk pasangan kuat merajuk

boleh nyanyi Si Gadis Ayu by blackdogbone seriang hati sewaktu berak

boleh buat entry macam ni tanpa dimarahi pasangan di keesokan hari

boleh pasang lagu avenged sevenfold kuat-kuat dalam kereta

main bola boleh fokus kat bola, bukan fokus kat awek

boleh makan meggi kari letak ayaq sikit. baru feeeeeeeellll

boleh malas-malas syampu rambut, takdak orang sibuk nak belai-belai pun

boleh biar helmet bau macam kambing sebab takdak pasangan menumpang sekali



boleh dapat gelaran loser dan loner. dan dengan bangganya boleh kita jerit kat hidung budak yang cakap kita loser tu..
"aku lama dah nak habaq kat hang. tapi selama ni tak sampai hati. laa ni aku habaq. awek hang kuat kentut dalam kelas aku. pastu lepas dia kentut, dia tadah dia amek bau..pastu buat muka puas. itulah kecantikan dia yang hang tak nampak selama ni"



boleh sambung lagi post ni lain kali.... harhar


19 kali pukul:

Khuzrin Kamarudin said...

Hahahaaaaa!! kau suka buat aku ketawa dengan tulisan sinis kau,..

#Tabik..

ewanthology said...

single is simple, right?

KAMIHIDUP said...

wahaa, KAMI tak pernah nangis kot baca entri nub. semua gelak je. wahaa. :)

Mek Nab said...

btol 2 boleh pasang skandal briban2 law mo xde kna kongkong hahaha..

Emancipated Pt Ltd. said...

kahkah.
takpayah poning palo/

Paolo Balam said...

waa betul lah. helmet aku mmg bau ala-ala kambing skg. dan aku juga tak ingat aku campak hanpon aku dekat mane. 8 tahun dah tak topup.

ghost said...

walaweh..putus cinta pun memang kita kena steady jer.

Elie Lily said...

hahha! nub, entry ni sumpah lawak gila laa! ko boleh masuk maharaja lawak lepas ni! haha

ILA HonEyBuNNy said...

hehhehhe....ada benarnya single neh..kiranya semua sndri2...hehhe

Anonymous said...

single tu best giler..

Aleen Aiden said...

keh3.aku mampu senyum je.

Afiqah Anwar said...

Hahaha! seronok kan jadi single XD

Rara. said...

rozmey bibier? wakakaka! ngeng betoi.

nub? hang single ka?

Unknown said...

kk : hekhekhek

delaroc : right

KAMI : perh.itu perlu tahap tinggi kalu nak nangeh2. haha

ain : hahaha. pun boleh naa

farah wani : botoi tu botoi

gw : iya tepat tu. steady medy

elie : aku paham kondisi hang laa ni

ila : keseronokan sendiri pun ok sajaa

makngah : giler2 naa. haha

aleen : hehek. sesuai muka hang

piqah : hehek =)

rara : haha. hang rasa?

fatinizzati said...

ok aku single and aku setuju !

Mashe said...

adoi nub, mn hang dapat idea sengal mcm nih?

Anonymous said...

terbaik nubbbb!!!!!!!

Aesya Zealous said...

macam2 la hang

Anonymous said...

kah kah kah.... awek hang mst duk cemuh pahni, tipu la hang single